Inclusive proposals of improvement from a methodological and organizational

Authors

  • Carlos Sancho-Álvarez Universitat de València

Keywords:

Educaional inclusion, Educational community, Student, Teacher, Inclusive practices

Abstract

The absence of a clear path in terms of inclusive practices, forces us to perform analysis of the current state of affairs. The meta-theoretical analysis, empirical research and self evaluation of schools, let us note a complex situation. The paradigm currently inclusive presents multiple barriers in their way, but we also provide pointers to the improvement from the actual practice of school. This study based on a collaborative project between University and School concludes that, then we must rely on the evidence, making changes from within the classroom, because although there is a legislative base that rests on inclusive education, our educational system has difficulties to reach a whole. Consequently, the challenge lies in the methodological and organizational transformation focused on inclusive practices that have been positive, proposing to do different actions found.

Author Biography

Carlos Sancho-Álvarez, Universitat de València

Personal Investigador en Formación (FIP “Atracció de Talent”-Universitat de València). Máster en Psicopedagogía Social-Comunitaria y Licenciado en Pedagogía por la Universitat de València, y diplomado en Magisterio por la Universidad de Alcalá. Actualmente realiza el Doctorado en Educación en la Universidad de Valencia. Colabora en el Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación (MIDE) en la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación-UV. Miembro del Grupo de Evaluación y Medición GEM-Educo (www.uv.es/gem/gemeduco). Miembro del Grupo de Innovación Docente InnovaMIDE (www.uv.es/innovamide). Desarrolla su investigación en torno al tema de evaluación de la dimensión del Valor Social de la Educación (y Valor Social Subjetivo de la Educación), en el marco de la evaluación de Sistemas Educativos para la Cohesión Social.

Published

2013-05-15

How to Cite

Sancho-Álvarez, C. (2013). Inclusive proposals of improvement from a methodological and organizational. Latin American Journal of Inclusive Education, 7(1), 135–149. Retrieved from https://revistas.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/7_1_009